fredag 9 december 2011

Vurmar (inte alltid) för Vurma

Att jag vurmar för Vurma är ingen hemlighet, men känslan svalnade kanske något efter mitt premiärbesök på Vurmas senaste tillskott på Östermalm (Birger Jarlsgatan). Misstförstå mig inte. Det var precis lika gott som vanligt och det var härligt att få ett glas vin till maten. Men utbudet var mindre och kanske också dyrare (av förklarliga skäl då där är både bordsbeställning och rättigheter) och trots att jag bara kunde räkna till 12 gäster i den (med Vurmamått) rätt stora restaurangen där tre anställda cirkuelerade, tog det ca 15 minuter innan någon tog beställnigen och 30 minuter innan de grillade mackor (när vi efter 20 minuter frågade om maten var på väg fick vi svaret: "det antar jag". Punkt.). För oss som hade biobiljetter innebar det exakt 7½ minut att äta på. Trist. Under de omständigheterna får även den starkaste kärleken sig en törn. Men det är väl som de själva säger på hemsidan: "Vi är inte snabbast, men godast!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar