söndag 27 november 2011

Bacontoast

Jag hade en middag för ett tag sen och då gjorde jag denna toast till förrätt. Väldigt enkel att göra. Man kan göra mycket från grunden eller köpa färdigt i butiken om man har lite mindre tid.

Brödet jag använde mig var det Italienskt lantbrödet som jag hade bakat lite innan, men det går precis lika bra med köpebröd.

/ Fröken Linda


Bacon toast, 4 port

1 paket bacon
4 skivor bröd
baby spenat
coctailtomater
olivolja och svartpeppar

Börja med att strimla baconen och stek det hårt så det blir knaperstekt.
Lägg upp baconen på en tallrik med hushållspapper så fettet rinner av.
Rosta brödskivorna i en brödrost.
Bred ett lagom tjockt lager av osten på brödet.
Lägg på några blad babyspenat strö sedan över baconen och dekorera med några tomater.
Toppa med att ringla lite olivolja över och strö lite svartpeppar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar