onsdag 4 maj 2011

Timjankyckling

Av: Fröken Linda

Idag fick jag ett önskemål av min sambo: timjankyckling. Han har nämligen fått dille på timjan. Och snäll som jag är var det klart att han skulle få det. Eftersom jag är mjölkallergiker gör jag alla mina varma såser på Oatly iMat. Jag tycker att den har bäst konsistens och den skär sig inte lika lätt som "matlagningsgrädde" som t.ex. är gjord på soya.

Till kycklingen kan man servera vad man vill, jag gillar ugnsrostade rotfrukter eller basmatiris.



Timjankyckling
Till 4 personer

4 kycklingfilèer
1 tsk kycklingfond
1 tsk timjan (eller en halv kruka färsk timjan)
salt och peppar

Krydda kycklingen med salt, peppar och timjan. Stek sedan kycklingen klar i en stekpanna.
Häll över matlagningsgrädden, tillsätt timjan och fonden. Låt puttra en stund och smaka av med salt och peppar. Sen är det klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar