tisdag 15 mars 2011

Smulpaj

När jag är sugen på något gott brukar jag oftast slänga ihop en smulpaj. Till min födelsedag provade jag ett av Leila Lindholms recept från boken "A piece of cake", det blev verkligen kanongott. Jag brukar sällan följa recept när jag gör pajdeg: jag höftar och tar i det jag vill ha, men jag rekomenderar verkligen detta recept.
/Fröken Linda

Ps. Fler pajrecept med "smulkaraktär" finns här:



Äppeltantens smuldeg:
250g kallt smör
1½ dl råsocker
1½ dl kokosflingor
2½ dl vetemjöl
1½ dl havregryn
1. Tärna smöret i småbitar.
2. Nyp ihop smöret med råsocker, kokos och vetemjöl tills det blir en smulig deg.
3. Blanda försiktigt i havregryn utan att de går sönder.
4. smaksätt med valfri fyllning.
5. In i ugnen i 200 grader i ca 25 min.

1 kommentar:

  1. Jag kan meddela att den var super god =) kram Mamma Monika

    SvaraRadera