söndag 6 mars 2011

Kalasat...

 Här har det firats, fröken har nämligen fyllt 22 år och är nu ett helt år rikare. Jag har även blivit med fyra nya kokböcker: "Mat för hela året" - Jamie Oliver, "Husmanskost" - Leif Mannerström, "Fredagsgourmet ur Allt om Mat" - Håkan Larsson och "Choklad". 

Jag älskar lukten och känslan av en ny kokbok, spänningen på om man ska gilla den eller inte.  För mig är utseendet otroligt viktigt. Och bilderna. Man får så mycket ny inspiration när man tittar i böcker och tidningar, alla olika upplägg och dekorationer man kan göra. Men ser det inte gott ut så blir det inte lika intressant. Jag har jättesvårt att bli inspirerad av gamla kokböcker utan bilder, när det inte finns något utseende att sträva efter. Jag vill kunna se en bild på hur fin till exempel kakan kan bli och försöka uppnå det.  Jag ser verkligen fram emot att laga eller baka nå´t nytt ifrån dessa böcker.

Vi har ju så klart firat med lite fika också. Och precis som med böckerna är det roligast att lägga upp alla godsakerna på ett snyggt och sött sätt. För visst blir man oftast mer sugen om kakan ligger på ett fint fat?  
- Fröken Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar