lördag 7 januari 2012

Frukost

Länge hävdade jag med bestämdhet att jag inte var någon "frukostmänniska", att jag hade svårt att äta tidigt på morgonen. Nu njuter jag ohämmat av långa frukostar, både på vardagar och helger (men erkänner att mina långa frukostar på vardagen har sitt pris i form av jäkt och fler "skynda, skynda" än Gunde på Fortet). Dottern tycks ha anammat detta: får hon te, filmjölk med flingor och "bananpengar" och smörgås på en "dagisdag" är det lyx (hos oss är det gröt som gäller på vardagar) och är det äggröra, med skinka, avokado och grönsaker på helgen är det "superlyxig" - för att inte tala om när det serveras grapefrukt oxå. Nu hoppas jag bara att hon ska lära mig det här med gröt oxå - för jag hävdar bestämt att jag inte är någon "grötmänniska".....

/Moster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar