lördag 27 oktober 2012

Ögongodis - eller ren och skär inspiration

Ibland tryter inspirationen även hos de mest hängivna matlagerskorna (för att inte tala om tiden...). Då får jag en ursäkt att bejaka mitt andra intresse: att strosa runt bland bokhandelns hyllor och förstrött bläddra i några av den mängd böcker som finns om mat och bak. Eftersom dottern älskar bokhandlarna lika mycket som jag får jag ofta sällskap - och många litteraturtips. Nu senast valde vi mellan Ingrid Hancock Bjerknes "CupCakes" och "Lomelinos tårtor". Och hur säker jag än är på att recepten är fantastiska är det dekorationerna som får både 5-åringen och mig att bara gapa: Vilka underbara! Vilken kreativitet! Den här gången fick den rosa cupcakes-boken följa med hem (dotterns val), men det är bara en tidsfråga innan den andra oxå står i hyllan.

/Moster

Ps. Ingrid Hancock Bjerknes är en norsk "cupcake"-drottning med egna företaget och butiken Hancock cupcakes och bakom "Lomelinos tårtor" finns Linda Lomelino som bloggar på "Call me Cupcake". Fantastiska tårtor - och underbara bilder!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar