onsdag 24 oktober 2012

Middag på 30 minuter - eller på 15?

Efter att ha varit slut typ sen den kom ut på svenska finns nu äntligen Jamie Olivers "middag på 30 minuter" i butikerna. Och visst, även jag är hjärtligt trött på Oliver mellan varven. Jag menar, karln släpper ju kokböcker som Stephen King släppte skräckromaner på 1980-talet (och det säger inte lite....!), det finns DVD:er och appar, han finns på Instagram och.... puh! Plötsligt är jag inte alls inspirerad, bara uttråkad. Men så kommer det en bok som "Middag på 30 minuter" eller en programserie som "Jamie's Italien"som inspirerar och får mig att tycka att han är fullständigt briljant.

Men det är svårt att hänga med i svängarna. Från att alldeles nyss ha varit nytänkande kring tre rätter (huvud-, sid- och efterrätt) på 30 minuter är det plötsligt 15 som gäller: nu finns nämligen en bok om middagar på 15 minuter (om och när den får en svensk översättning eller en programserie i svensk TV är dock oklart). Frågan är om jag känner mig inspirerad eller bara trög....

/Moster


Ps. Är du nyfiken finns Jamie på hemsidan www.jamieoliver.com, på
Instagram http://instagram.heroku.com/users/jamieoliver och 
Appen heter "20 min meals"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar