torsdag 21 november 2013

Årets julklapp blir en råsaftcentrifug

Det lackar mot jul. Märkligt nog: det är ju bara några dagar sedan vi klippte gräset på landet och beundrade bondgårdens rosor.

Kort sagt, det har varit en härlig, men ganska märklig höst. Och nu är det snart jul. En "varannanveckamamma" på dotterns skola konstaterade att det i princip bara var två helger kvar att julpyssla och skriva önskelistor till tomten. Enligt Handelns utredningsinstitut (HUI) kommer det stå råsaftcentrifug på flera av listorna. Så faktiskt även på min (eller möjligen makens, jag kan även tänka mig ett par nya löparskor...!): jag fick min första - och fortfarande allestädes närvarande - råsaftcentrifug för sisådär 15 år sedan (då var det vare sig vanligt eller trendigt) och kan alltså behöva en uppdatering.



Vill väldans gärna ha en Electrolux EFS2000 (ca pris 1.300 kr). Precis en sådan som lottas ut på Matgeeks blogg (se här): dela med dig av ditt bästa recept på juice i kommentarsfältet och var med. Det ska jag. Frågan är bara vilket jag ska välja: granatäpplen och apelsin? Broccoli, äpple och ingefära? Grönkål, ananas och lime? Hmmm.... Sista tävlingsdag är  lördagen den 23 november.

/Moster

Ps. Det eldades en del på landet också, så vi passade på att grilla korv från Rosa's handel i glöden. Å så kokade vi långkok på högrev med en massa kryddpeppar och drack gott rödvin till. Mer om det en annan gång!


 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar