tisdag 17 juni 2014

Miss Voon med MoonCake-känsla

För ett par veckor sedan blev det middag på Miss Voon. Äntligen, kanske ska tilläggas. Har läst och hört så mycket bra om det stället länge nu. Och det levde upp till alla mina förväntningar - och gav mig en stark "MoonCake-känsla", både smakmässigt och konceptmässigt.


 
För vår del var maten förbeställd och därför var varje rätt en överraskning. En positiv sådan. Men vi enades alla om att tonfisken var allra bäst.

 
Runt bordet spekulerades det intensivt om vad som ingår i en nouch'am sås (dvs. den sås vi doppade den i sallad inrullade tonfisken i). Vad som ingick i den sås vi åt kan jag så klart inte veta, men jag brukar vanligtvis blanda 4 msk fisksås, 3 tsk socker, saft av 3 lime och en röd chili i skivor. Beroende på vad jag ska ha den till, lägger jag ibland till någon droppe soja och/eller sesamolja. Eventuellt blir det lite hackad koriander i såsen också.
 
 
 
Ps. Fler recept med nouch'am sås och Mooncake-känsla hittar du här:
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar