lördag 22 september 2012

Picknick med Italiensk pastasallad på öländska

Idag gick Topploppet av stapeln i Hagaparken och hela tjejgänget skulle stå på startlinjen och äta medhavd picknick efteråt. Så var det tänkt. Dessutom var det idag jag skulle klara av mitt stora 10-kilometerslöpmål för året. Men trots att vi beställt solsken, pigga ben och förkylningsfria näsor var det kallt, blött och snuvigt. Så hur gärna jag än ville - å tro mig, jag velade in i det sista - fann jag mig stå i Hagaparken och heja på tjejerna som gjorde't. Och istället för picknick enades vi om en ordentlig tjejmiddag längre fram.

Men den picknick jag hade tänkt att bjuda mina bästa på var sommarens bästa pastasallad, gott levainbröd, ett gäng goda ostar och en hallonkaka. Nästa gång, alltså...

/Moster

Ps. Helst använder jag lufttorkad skinka och/eller pepparsalami från Rosas Handel, men andra varianter går så klart också bra.



Kokt pasta,  en liten näve blandad sallad (ruccola, mangold, spenat), soltorkade tomater, cocktailtomater i halvor eller kvisttomater i åttondelar, mozzarella, oliver, lufttorkad skinka, pepparsalami, lite rödlök i tunna skivor, olivolja (eller olja från de soltorkade tomaterna), italiensk salladskrydda och färsk basilika.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar