fredag 3 januari 2014

Nytt år, nya möjligheter

Under lång tid var nyårslöften inget för mig: en antal högtravande - om än bra - löften som snabbt blev tomma ord och dåligt samvete kan man ju lika väl vara utan. Men de senaste åren har jag faktiskt, högtidligt och med flera vittnen, avgivit löften som jag faktiskt kunnat hålla. Eller "löften" och löften, det är egentligen ett och samma löfte varje år: Jag lovar mig själv att dricka mer champagne - eller åtminstone gott bubbel - eftersom det hänger ihop med trevligt sällskap, fest, firanden och mycket skratt. Och det, mina vänner, lovar jag dyrt och heligt att jag ska fylla 2014 med.

Förresten lär Winston Churchill inte bara ha sagt att champagne ska vara kall, torr och gratis, utan även att i "seger behöver man champagne för att fira, i nederlag behöver man den för att trösta sig"? Nåja, det må vara hur det vill med den saken. Men jag önskar Er alla ett Gott nytt 2014 - låt det bli det bästa året nånsin. Och skål ta mej fan!

/Moster



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar