torsdag 28 juni 2012

Inte sämre än man kan ändra sig!

Förra året var jag gruvligt trött på Lisa Lemke: Hon och hennes recept var liksom ÖVERALLT. Dessutom var det alltid - mer eller mindre - samma recept som syntes alla mattidningar, söndagsbilagor etc. Och hur mycket jag än fattar logiken bakom det, så blir jag lite... avig. Det spelar liksom ingen roll hur bra recepten verkar eller hur duktig hon är. Jag blev allt annat än sugen på att köpa hennes bok "Till Grillat", alltså själva anledningen till att hon var så synlig förra sommaren.

Men man är väl inte sämre än man kan ändra sig.

 I år bläddrade jag på nytt i boken och blev så inspirerad att jag bara var tvungen att köpa den. Den är alldeles fantastisk: inspirerande recept, härliga bilder och snygg lay out. Precis så där som jag vill att en bra kokbok ska vara. Så jag säger förlåt, tar tillbaka allt och hävdar motsatsen. Alldeles lagom till att Lisa Lemkes nya bok "Till sommaren" kommit ut. En bok vars recept återigen finns med i alla tidningar jag bläddrar i och som jag inte alls är särskilt sugen på....

Men vem vet...? Nästa år kommer jag säkert tycka att det är en fantastisk bok det med.... =) 

/Moster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar